RUAG – Vecka 46

Måndag

Vegetarisk: Vårrullar med fried rice,chilimayo och koriander.(G)
Fisk: Chili&vitlöks bakad sejfilé med limesås samt rostade små potatisar.(L)
Kött: Köttbullar med gräddsås,rårördalingon samt potatismos.(L)
Sallad: Pastasallad med mozzarella,salami,luftorkad skinka samt soltorkadtomatcréme.(G,L)

Tisdag

Vegetarisk: Schnitzel med rostade rotfrukter och BBQ-sås.(G)
Fisk: Kokt torsk med pepparrots hollandaisesås samt pressgurka och kokt potatis.
Kött: Stekt fläsk med brunabönor alt löksås samt kokt potatis.(L)
Sallad: Pastasallad med mozzarella,salami,luftorkad skinka samt soltorkadtomatcréme.(G,L)

Onsdag

Vegetarisk: Gryta med linser och sötpotatis.
Fisk: Dagens fångst med potatis-och broccoli stomp samt skirat smör.(L)
Kött: Miso-och sesammarinerad kycklinglårfilé med teriyakisås samt jasminris.
Sallad: Pastasallad med mozzarella,salami,luftorkad skinka samt soltorkadtomatcréme.(G,L)

Torsdag

Vegetarisk: Halloumi med nudelsallad,nötter och sweetchili.(L)
Fisk: Novas fisksoppa med aioli.(L)
Kött: Het chili på högrev,tortilla,cheddar/mozzarellaost,karamelliserad lök samt klyftpotatis.(L)
Sallad: Kräftstjärtar,rödalinser,fetaröra,ägg samt färska champinjoner.(L)

Fredag

Vegetarisk: Hel bakad blomkål,friterad lök,edamamebönor,hasselnötter,potatismos samt brynt smör.(L)
Kött: Kalv Wallenbergare med brynt smör,grönaärter,lingon samt potatismos.(L,G)
Sallad: Kräftstjärtar,rödalinser,fetaröra,ägg samt färska champinjoner.(L)

Alternativ

Pasta: Bolognese alt Hummersås med räkor.(L,G)
Innehåller gluten (G):
Innehåller laktos (L):
Innehåller nötter (N):